Nederlandse Rug Stichting

Lizzie bestaat 1 jaar!

13 januari 2020

Ons Scoliose kinderboek bestaat precies 1 jaar! Vorig jaar hadden wij middels een mooie boekpresentatie in de Rozet te Arnhem het boek gepresenteerd. Hierbij waren veel orthopedisch chirurgen en Professoren bij aanwezig. Om dit feestelijke moment te herbeleven bieden wij aan om kennis te maken met dit mooie initiatief.

U kunt kennis maken door een eenmalige proefversie aan te vragen of 1 boek aan te schaffen voor uw orthopedische afdeling in het ziekenhuis. Het kinderboek is uitermate geschikt om op een speelse en kindvriendelijke wijze het jonge patiëntje voorlichting te geven wat voor een aandoening Scoliose is. Mocht u daar gebruik van willen maken dan kunt u dit aangeven via het onderstaand mailadres.

Omdat wij het enorm belangrijk vinden dat het jonge kind met Scoliose in het zonnetje te zetten en contacten te bieden met kinderen met dezelfde aandoening willen wij een landelijke kinderdag te organiseren. De opbrengsten van alle producten die wij via de stichting verkopen gaan naar de landelijke Scoliose kinderdag. Het geld zal besteed worden aan de huur van de ruimte, gastsprekers, materialen workshops, reiskosten, reclame landelijke dag en overige kosten.

10% van de kosten gaat naar ons doel: wetenschappelijk onderzoek van het UMCG te Groningen en 5% gaat naar ons doel: educatie & voorlichting – materiaalkosten voor scholen.

In totaal is er nog 1.500 euro nodig om de landelijke Scoliose kinderdag te kunnen realiseren. Dit bedrag willen wij mede behalen via de verkoop van ons wetenschappelijk erkende Scoliose kinderboek. Dit boek is te bestellen via: www.bol.com. De opbrengst gaat rechtstreeks naar de Nederlandse Rug Stichting.

Aangezien wij een non-profit organisatie zijn blijven wij afhankelijk van externe gelden. Mocht u hieraan een bijdrage willen leveren dan verneem ik het graag via ons mailadres: mariejose.vandijk@gmail.com

Alvast hartelijk dank voor uw aandacht en eventuele bijdrage!

Hartelijke groet,

Bestuur van de Nederlandse Rug Stichting