Nederlandse Rug Stichting

Uitgave Scoliose kinderboek

Scoliose Kinderboek

Graag zou ik mijn nieuwe scoliose kinderboek onder de aandacht willen brengen. Als ervaringsdeskundige schreef ik het voorleesboek voor kinderen met scoliose. Het is een educatief voorleesboek geworden waarin scoliose op een kindvriendelijke wijze wordt uitgelegd.

De 1e druk was op 27 januari 2018 door de Nederlandse Rug Stichting gepresenteerd in Rozet te Arnhem. Er waren veel kinderen met scoliose, orthopedisch chirurgen, fysiotherapeuten, pedagogen en oefentherapeuten Mensendieck aanwezig die het boek hebben aangeschaft.

Dit kinderboek is vooral bedoeld voor kinderen in de leeftijd tussen 6 t/m 12 jaar, maar ook voor ouders, fysiotherapeuten en andere behandelaars is het interessant. Het is beoordeeld door twee professoren werkzaam binnen het UMC Utrecht en UMCG te Groningen.

Het kinderboek is voorzien van een hardcover kaft en kleurrijke illustraties. De illustraties zijn gemaakt door een kunstenares met Scoliose. De teksten komen vanuit het wetenschappelijk onderzoek bij 84 kinderen met Scoliose gehouden binnen 18 ziekenhuizen door heel Nederland.

Aangezien wij een non-profit organisatie zijn zou heel fijn zijn wanneer u mijn boek aan zou willen kopen. Het boek is te koop voor € 19,95 middels het contactformulier. De opbrengst gaat volledig naar de stichting om onze andere doelen te kunnen realiseren. Dit jaar zamelen wij geld in voor de Scoliose kinderdag!

Heeft u interesse? Neemt u dan contact met ons op middels onze contact pagina.